英語検定 準一級 2008年度第3回検定一次試験 ヒアリング No.23

the small-school movement
小さな学校の動き
from the 1930s, large public high schools were the standard in the u.s.
1930年代から、大きな公立学校が米国では標準となった。
they offered cost efficiency and wide curriculum choices for students.
彼らは、学生に対して、費用の効率と広いカリキュラムの選択を与えました。
but by the 1980s,educational reformers began to challenge this logic.
しかし、1980年代までに、教育の改革者たちは、この論理に挑戦しはじめた。
students felt detached from the massive schools and were dropping out in huge numbers.
学生達は、大規模学校に疎外を感じ、大規模に脱落していた。
this encourged the introduction of the small-school movement,the most sweeping school reform in 15 years.
このことが、小規模学校動きへのきっかけとなった、そして15年にわたるもっともスィーピングな学校改革です。
the new,smaller high schools are more personal, and designed to give students the individual attention they need.
新しい、より小さな高校が、より個性的です、そして、彼らが必要とする個人の注目を、学生たちに与えるように設計しました。
while attendance and graduation rates in smaller schools have jumped, reaction to the downsizing movement is mixed. critics complain that costs per student are up while academic results have not improved.
より小さな学校において、出席と進学の率が飛び跳ねてくる間に、縮小化への反動は、低くなりました。批評家達は、学究の結果が改善を見なかった一方で、学生あたりの費用が上昇していることに不満だった。
in addition, teacher turnover is high, as teachers are required to put in extra hours to effectively reach out to students.
つけくわえて、学生達を効果的に達成させる為に、余分な時間を取ることが要求されて、教師の転職が高い。
it therefore remains to be seen whether the small-school movement is here to stay.それは、かくして、小規模学校への運動が、ここで、とどまっているべきかかどうかを見られるままであります。
it はwhether以下の形式主語?
no.23 what led to the introduction of small school?
何が、小さな学校の導入となりましたか?
no.24what is one concern of critics?何が、批評家達の関心事ですか?