2009年度第一回 英検 2級 リスニングテスト

no.16
miranda went jogging around a lake near her college yesterday morning.
昨日の朝、ミランダは大学の近くをジョッキングしました。
while she was running, she saw some students in sailboats on the lake.
走っているとき、幾人かの学生達が湖にてボートにいるのを見かけました。
they were members of the college sailing club,and they were having their morning practice.
彼らは大学のボートクラブの部員たちでした。そして彼らは朝の練習をしておりました。it looked like fun,and miranda decided that she wanted to join the club,too.
楽しそうでした。ミランダは自分もそのクラブに参加したいと思いました。
she is going to call the coach today to get some information about it.
クラブについての情報がほしくて今日、コーチに電話するつもりです。
q. what does miranda want to do?
ミランダは何をしたいと思っていますか?
no.17 thank you for coming to marksdale town hall.
マークスディル町のホールへようこそ。
we're having this meeting to discuss garbage collection in marksdale.
マークスディル町でのガーベジコレクションを討論するためこの会合を開きました。
as you know ,a new garbage-collection system was introduced last september .
知っての通り、新しい、ガーベジコレクションのシステムが、この前の九月に導入されました。
many of you have said that the system hasn't been working well.
多くの人がいっています。その組織は、良く機能していない、と。
we have some town officials here today,so please feel free to voice opinions and ask them any questions you have.
我々は、今日ここで、幾つかの町の事務所があります。だから、意見を言うのに自由にしてください、そして、もっているどんな意見でも述べてください。

q. why is the meeting being held?
会合はなぜ開かれていますか?