英語サークル出席

 天気がよく、公園の池で、パンをちぎって放る。水鳥が沢山集まってきた。帰りは、万葉植物園で、発泡酒を飲みながら、くつろいで過ごした。担当のd氏からいただいた蜜柑をたべつつ。さて、本日の小生の担当を以下に紹介。英語力、まるでなし。しかし、これを黙って聞いてくださる会員の諸氏に感謝、感謝。

 
Before too long, reality set in among Clinton's staffers, and the finger-pointing began.
直に、現実が、クリントンの職員たちの間に組み込まれ、そして指弾(非難)が始まりました。

According to other staffers, Mark Penn, Hillary's prickly chief strategist, had been all for the assault on Obama, but when he saw it backfiring he told Bill Clinton that he had not been involved, that it was Wolfson's fault.
他の職員たちによれば、マーク・ペン、この人は、ヒラリーの、怒りっぽい、主たる(戦略家)なのですが、この人が、オバナに対する攻撃の為に、ずっと、すべて担っていました。しかし、彼が、それが裏目に出ているのが分かったとき、ビル・クリントンに伝えました。自分は、関わっていなかったのだと、すなわち、それはウォルフソンの失敗であったのだ、と。

With Hillary Clinton, he suggested that perhaps Wolfson, who was cast in the press as a hit man out of "The Sopranos," wasn't up to the job of chief spokesman in a presidential campaign.
ヒラリー・クリントンと共に、彼はほのめかしました。恐らく、ウォルフソン、この人は(テレビ番組の)「ソプラノ一家」から、憎まれ役として新聞報道業界に放られたのだが、彼は、大統領選挙戦中に、チーフ・スポークスマンの仕事には耐えられなかったのだ、と。

For good measure he took a swipe at Grunwald, officially the campaign's chief ad person, though Penn regarded himself as the campaign's true image maker.
おまけに、彼は、グリュンワルドを非難しました。この人は、公的には、運動の主任広告担当者である人です。ペンは自分を運動の本当のイメージメーカー(概念の作り手)と見なしましたのですが。

"You have to fix this," said Hillary. Penn nodded. "We have to make him think that he's in charge of communications," Penn said conspiratorially, "the same way we made Mandy think she's in charge of ads."
「あなたはこれを解決しなければなりません」とヒラリーが言いました。ペンはうなずきました。「私たちは、彼にコミュニケーションを担当しているのだと思わせなければならない」とペンは共謀するように言った。私たちが、マンディに彼女が広告を担当しているのだと思わせたのと同じ方法で。"

The story, while byzantine, was a perfect microcosm of the campaign to come: a Hollywood mogul uses a famous columnist to revive old rumors of the candidate's husband's infidelities; the candidate's campaign panics and ends up aggravating the problem; the campaign's chief strategist washes his hands of the whole situation, and when the candidate tells him to "fix it" he sees an opportunity to undermine two other top staffers—without fixing anything.
その話は、迷路のように複雑だが、来る運動の完全な縮図(小宇宙)でした:ハリウッドの重要人物(権力者)は、候補者の夫の背信行為についての古い噂を蒸し返すために有名なコラムニストを利用します;その候補者の運動は恐怖を引き起こし、その問題を更に悪化させることで終わります。その運動のチーフ戦略家は全体の状況から手を引きます。そして、候補者が「それを解決するよう」ように彼に命じる時に、彼は、何も解決することなく、他のトップの担当者たちを駄目にする機会を見いだすのです。

Crisis, chaos, deceit and subterfuge. After eight years in the Clinton White House, it was all familiar to Hillary—a world she had bravely struggled in but not against; it was the only world she really knew.
危機、混乱、策略および言いのがれ。クリントンホワイトハウスでの八年後に、すべてヒラリーには明らかでした。その中において、しかし、それに反してではなく、勇敢に闘った世界のことを。それは、彼女の実際に知っている唯一の世界だったのです。