英語検定 準一級 2008年度第3回検定一次試験 ヒアリング No.15


joseph conrad
although few novelists succeed in a foreign language, one who did is joseph conrad.
外国語にて成功を収める小説家はほとんどいないけれども、成功した人は、ジョゼフ・コンダドです。

born in poland in 1857,conrad learnd french,latin,and greek,as well as his native polish.1857年にポーランドにて生まれ、コンラドは、母国語と同様に、フランス語、ラテン語ギリシア語を学びました。

his adventurous spirt led him to become a merchant sailor.
彼の冒険的な精神の為に、彼は、商業用の船乗りとなりました。

conrad started learning english in his 20s-after joining the crew of a british ship-and always spoke with a thick accent.
コンラドは、二十代にて英語を学び始めました。英国の乗組員に参加してからのことですが、シックなアクセントで話しました。

by the late 19th century,the popularity of the novel grew,attracting a larger audience for his stories of distant places.
19世紀の後半までに、小説の人気が高まりました。彼の離れた地域の物語に対してより多くの読者を引きつけつつ。

his most famous novel,heart of darkness, is set in central africa.
彼の最も有名な小説、闇の中心は、中央アフリカに設定されたのです。

conrad left the merchant navy in his mid-30s and settled in england,eventually marrying and having two children.コンラドは、30年代半ばに商用航海を去り、英国に住み着き、偶々結婚して二人の子供を産みました。

but he was always troubled with depression and familly problems,and never achieved financial success.
しかし、彼はいつも、失望と家族の問題に、悩まされました。経済的な成功を収めることはありませんでした。

that his novels became early twentieth-century classics, however, demonstrates that it is possible to master a foreign language.
彼の小説が、初期の20世紀の古典となったということは、しかしながら、外国語を習得することは可能であるということを示すものです。

question
no.15 when did joseph conrad start learning english?
ジョゼフコンラドは、いつ英語を学びだしましたか?

no.16 what do we learn about joseph conrad?
私たちは、ジョゼフコンラドについて、何を学びますか?